CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

keskiviikko 4. marraskuuta 2009

Virkistävä vapaapäivä

Vietin tänään mukavan vapaapäivän. En siivonnut, en laittanut ruokaa enkä tehnyt muutakaan hyödyllistä. Tunsin tarvitsevani päivän jolloin minulla ei ole mitään suunnitelmia - ei mitään pakkoa tehdä yhtään mitään.

Aamupäivällä oloni oli todella väsynyt - join kahvia, surffailin netissä ja lueskelin viime viikolla tulleita lehtiä. Onneksi minulla oli parturi puolenpäivän aikaan sillä ilman sitä olisin saattanut vetelehtiä koko päivän kotosalla yöpaita päällä. Parturista kävelin kaupungille ja kävin ihan aluksi muutamassa käsityöiikkeessä - Poppelissa ja Silkkivillassa. Täytyy sanoa, että palvelu niissä oli kuin yöllä ja päivällä. Toisessa en saanut palvelua lainkaan, mutta toisessa se oli ylitsevuotavan ystävällistä ja runsasta. Keskiverto palvelu olisi ollut mieleisintä minulle. Toisesta mukaani tarttui muutama lankakerä.

Kävin myös yhdessä lemppariliikkeessäni eli Harjun Paperissa. Sinne en olisi tällä kertaa poikennut ellen olisi nähnyt näyteikkunassa suloista Oman kullan päivä -seinäkalenteria. Se valloitti minut ihanalla kuvituksellaan. Kalenteri ei ole suunnattu tällaisille sinkkuihmisille, mutta viis siitä. Sanoin myyjälle, että vaikkei minulla nyt ole omaa kultaa niin mistäs sitä tietää vaikka ensi vuonna olisi. Kalenterihan voi vaikka tuoda hyvää onnea tullessaan. ;)



Ensi vuoden marraskuussa voinkin katsella tällaista aukeamaa:



Klikatkaapas kuvaa ja katsokaa nimipäiviä. ;)

Sen pituinen tämä vapaapäivä. Nyt vedän unimyssyn päähän (ihan oikeesti!) ja kömmin peiton alle.

Hyvää yötä...


-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.

Lisäys myöhemmin:

PÖH! Tuo valokuvahan on niin huono ettei siitä näe mitenkään nimipäivien viettäjiä. Kalenterissa nimipäiväsankareita ovat Mössykkä, Nuppu, Hupsu, Nallukka, Iki-ihana, Supsukka, Tähtönen, Murrikka, Kultu, Nöpö, Rakas, Hanipai, Lutunen, Höpönassu jne jne..

12 kommenttia:

tia kirjoitti...

Hienoja lankoja olet ostanut, niistä vain työstämään. Ihana kalenteri, hauskoja nimiä, kyllä niistä sai selvää kun tarkkaan katseli.

Onko uusi kampaus vaiko entinen tyyli ;-)

Tinka kirjoitti...

Söpö kalenteri :)
Ja totta, kyllä niistä nimistä selvän sai.

Joskus tuomonen vapaa vapaapäivä on ihan välttämöttömyys! Kampaajalla höystetty, niin vielä parempi :)

Anu kirjoitti...

Tia - Tekee mieli testata tuollaisia erilaisia lankoja. Toinen on 100% puhdasta alpakka villaa ja toisessa taas on 52% silkkiä ja loput villaa. Ihan namuja lankoja eikä edes kalliita.
Kaulaliina on vielä kesken joten uudet langat odottelevat hetken korissa tekijää.
Kampaus on loistava. Ihanaa, kun löysin vihdoinkin kampaajan joka ymmärtää mitä haluan.

Tinka - Kalenteri on suorastaan ihku. =)
Vietän vapaapäiväni lähes aina velttoillen. Eilinen vapaapäivä oli luksusta, koska sain hieman tuhlaillakin.

marjukka kirjoitti...

Keskiverto palvelusta minäkin pidän, enempi tahtoo olla jo teeskentelyä! Ihania nimiä kalenterissa; Tähtisilmä, Silmänilo ym.

Anu kirjoitti...

Marjukka - Asiakaspalvelu on taitolaji, jota minä olen opetellut koko aikuisikäni. Myyjien on osattava "lukea" asiakasta.
Minä olisin halunnut katsoa edes hetken ihan rauhassa lankoja niin ettei myyjä olisi selittänyt jotakin. Kun vain hipaisin jotakin kerää niin sain kuulla kaikki mahdolliset tiedot siitä - mitä se sisältää, mitä siitä voi tehdä, mihin sitä voi yhdistää, mitä värejä löytyy,..
Myyjä oli äärettömän ammattitaitoinen. Siitä täydet pisteet!!! Pääni meni kuitenkin aivan sekaisin niistä tuotetiedoista ja vinkeistä joita kuulin vartin aikana. Olisin halunnut olla hetken omien ajatusteni keskellä ja fiilistellä lankoja... etsiä mieleistäni lankaa... kysyä sitten neuvoja.
Laitan seuraavalla kerralla korvatulpat korviin, kun menen myymälään. ;)

Tuon kalenterin avulla voi vaikkapa opettaa omaa mörökölliä hempeämmäksi. Siitä vaan poimimaan hellittelynimi vaimolle aamuisin. ;)

Arjaanneli kirjoitti...

Tuommonen yli-innokas myyjä saa mun ostohalut sammumaan samointein.
Olin kesällä Lahdessa semmosessa lähetysputiikissa, jonka ikkunassa oli aivan ihania käsitöitä. Paukkasin sisälle, ja kävi juuri ku sulle. Mitä vaan hypistelin, tuli rouva perässä kertoen kaiken tietämänsä esineestä.
Ärsyttäväääää.....

Abana kirjoitti...

Apteekissa sellainen yli-innokas palvelu vasta ärsyttääkin...

Anu kirjoitti...

Arjaanneli - Todellakin ärsyttävää.
Tätä kyseisen putiikin myyjää/omistajaa on kehuttu paljon. Moni varmasti tykkää sellaisesta palvelutyylistä, mutta minä en.
Sama tyyli on tullut muuten täkäläisiin posteihin. Tiskillä tuputetaan kortteja, koristeita ja kaikkea mahdollista vaikka olisi hakemassa pelkkää pakettia. Käyn postissa enää silloin, kun on aivan pakko. Onneksi postimerkit voi ostaa muualta!

Abana - Apteekissa..? Onneksi niissä olen saanut katsella rauhassa, mutta palvelua olen saanut aina pyytäessäni.

Abana kirjoitti...

Täällä päin perinteinen tapa "palvella" apteekin asiakasta, on rynnätä luokse ja kysyä (erittäin kohteliaasti) mitä ollaan ostamassa. Jotenkin outoa, siellä kun myydään paljon juttuja, joiden ostamista ei todellakaan halua kuuluttaa kaikille muille asiakkaille.

Kerran kuuntelin sivusta (hyvin kummissani) asiakkaan ja farmaseutin keskustelua joistain gynekologisista ongelmista keskellä ruuhkaista apteekkia (keskustelu alkoi myyjäpuolen utelulla kun asiakas tutki hyllyn tarjontaa).

Eniten nuo avuntarjoajat häiritsevät itseäni siksi, etten yleensä muista minkä nimistä pesuainetta, voidetta tai särkylääkettä olen ostamassa. On tosi noloa tunnustaa, että "ei nyt tule mieleen mitä haen, mutta kyllä mä sen ulkonäöltä tunnistan."

Anu kirjoitti...

Abana - No tuo on kyllä jo huonoa palvelua! Apteekissa henkilökunnan pitäisi olla todella hienotunteista ja varjella ihmisten intimiteettisuojaa!

Vaikken kuulu ihan ujoimpiin ihmisiin niin joidenkin tuotteiden laittaminen kassatiskillekin voi olla joskus jotenkin noloa. Olisi karmeata mikäli joku kailottaisi minulle kovaan ääneen vaikkapa eri hiivalääkkeiden eroja. Auts! Ihan yleinen vaiva, mutta jotenkin nolo kuitenkin.

Miksi henkilökunta voi vain kysyä ystävällisesti tarvitaanko apua ja poistua sivummalle mikäli vastaus on kieltävä..?! On kohteliasta tarjota apua. Kohteliasta on myös olla tyrkyttämättä apua väkisin.

Abana kirjoitti...

Kyllähän he ystävällisesti jättävät rauhaan, jos apua ei tarvitse.

Itse kuitenkin pitäisin siitä, että vain tervehtisivät ja voisin sitten mennä kysymään, jos apua kaipaan. Eli jos satun muistamaan minkänimistä ainetta etsin :D

Anu kirjoitti...

Abana - Asiakaspalvelu on todella vaikeata, koska vastassa on niin erilaisia ihmisiä. Kaltaisiasi on paljon. On myös paljon ihmisiä, jotka pahastuvat siitä mikäli heiltä ei mennä kysymään kaipaavatko he palvelua. Edellisessä työpaikassani meille myyjille sateli valituksia juuri siitä, että emme tarjonneet apuamme pyytämättä. Pelkkä ystävällinen tervehdys ei siis riittänyt!

Kävijöitä 4.3.2010 alkaen