CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

sunnuntai 28. maaliskuuta 2010

Kyse kakasta

Nautiskelinpa tuossa äsken herkullista italianpataa ja katselin samalla televisiota. Se oli varsin mukava hetki kunnes tuli mainoskatko..

Nainen istui nojatuolissa ja sanoi: "Tässä on kyse kakasta." ja kumartui lähemmäksi ruutua.
Voi miten kiva kuunnella kakkajuttuja kesken ruokailun! Ihan asiallinen mainoshan se oli, mutta se jurppi minua kuitenkin suunnattomasti ja huomasin kiroavani ääneen. Mikäli perään olisi tullut se mainos, jossa kerrotaan peräaukon kutinan olevan yleisempää kuin luullaan niin olisin varmasti tullut saman tien nettiin ja irtisanonut tv-lupani. Samalla olisin laittanut televisioni huuto.netiin myyntiin. No, sitä mainosta ei tullut joten jatkan television katselua ainakin toistaiseksi.

En ole mitenkään erityisen herkkä ja ujo ihminen. Kehtaan kyllä puhua alapään kutinoista, sukupuolitaudeista sun muista. En vaan voi sietää noita mainoksia. Täytyy sanoa etten ylipäätään voi sietää mitään itsehoitolääkkeiden mainoksia.

Mielestäni on aika arveluttavaa mainostaa monia tuotteita. Mainokset yllyttävät ihmisiä turvautumaan yhä enemmän vitamiineihin, hivenaineisiin, voiteisiin, silmätippoihin yms. Uskon, että todella monet innostuvat mainoksista ja ostavat sitten kaikenmaailman pillereitä ja tököttejä joilla uskovat poistavansa ongelmiaan. Vaan ovatko heidän ostamansa tuotteet heille tarpeellisia..? Ovatko ne edes hyväksi heille..? Jaa-a. Eikö olisi fiksumpaa käydä kertomassa lääkärille vaivoista. Kyllä minun mielestäni.

Tämä kielteinen suhtautumiseni kyseisiin mainoksiin johtuu pitkälti siitä, että minäkin olen ostanut aikoinaan kaikenlaisia pillereitä ja litkuja. Yritin hoitaa niillä kovaa vatsaa, löysää vatsaa, kuivuutta kasvoissa, kutinaa käsissä, pahanhajuista hengitystä, väsymystä, hikoilua, jne. Yritin poistaa ongelmiani kaikilla niillä aineilla enkä miettinyt mistä ongelmani johtuivat. En edes yrittänyt korjata elämäntapojani.

Kaikkien itsehoitolääkkeiden lisäksi söin lääkärin määräämiä lääkkeitä. Melkoinen soppahan se oli ja olen aivan varma, että ostamistani lääkkeistä oli minulle enemmän harmia kuin hyötyä. Rahaa niihin ainakin paloi melkoisesti!

Nuo "pillerivuoteni" ovat takana. Syön enää epilepsialääkkeitä ja B-vitamiinia. B-vitamiinia on suositeltu minulle lääkärin toimesta. Kalaöljyä nautin satunnaisesti. Siinä kaikki.

Huh, olipas purkaus. Kaikki yhden hiivatin mainoksen takia.

UGH! Olen puhunut. ;D

9 kommenttia:

Tiina kirjoitti...

Mä inhoan kaikkia mainoksia, joissa on pieniä vauvoja potalla.
Kai ne yleensä mainostaa vaippoja tai jotain vessapaperia, en tiedä.
Inhoan myös Axen mainoksia. :D

Anu kirjoitti...

Tiina - Yritin pitkään miettiä missä mainoksessa on vauva potalla, mutta ei tullut mieleen yhtäkään. Nähtävästi on niin, että ne eivät ärsytä minua.
Axen mainoksistakaan en muistanut yhtään. Muistin vaan tyylin, jolla Axea mainostetaan. Yhden kävin kaivamassa You Tubesta. Ty-pe-rä!

Onneksi on mainoksia joita on kivakin katsella. Yksi minun suosikeistani on Elisan "emmänyt tiedä". =D

Pohtija kirjoitti...

Ihan sama tökkii täälläkin. Peräpään ongelmat ovat varmasti oikeita pahoja ongelmia, kellä niitä on. Aika on viissiin niin vapautunutta nykyisin, et tällaset mainokset ovat nähneet päivän valonsa.
Itsehoitolääkkeiden yhteisvaikutukset ym. asiat mua mietityttää. Sen takia en kannata esim. käsikauppalääkkeiden myymistä kaupoissa. Sitäkin kun muistelen joskus puuhatun. Apteekissa on osaavaa väkeä neuvomaan.
Erilaisista vitamiini mainoksista muistuu mieleen sellainen, jossa nuori nainen herättyään heittää pari pilleriä veden mukana kurkkuunsa ja lähtee lenkille. Lenkki päättyy työpaikalle. Minkähänlaista viestiä tommonen nuorille tytöille ja miksei pojillekin antaa?

sea kirjoitti...

Mua ärsyttää se alapään sheivaus mainos. "Näet mistä ajat." Onko siinä jotkut silmälasit mukana vai miten niin näen jotenkin paremmin mistä ajan jos käytän heidän voidettaan?

Anu kirjoitti...

Pohtija - Näyttää vahvasti siltä, että itsehoitolääkkeet ovat tulossa päivittäistavarakauppoihin. Suurin osa suomalaisista on varmasti tyytyväinen mikäli niin käy.
Päivittäistavarakaupoissa on nyt jo vitamiineja, hivenaineita, nikotiinipurkkia yms. Ne kuuluisivat minun mielestäni erikoisliikkeisiin.
Hyvä tuo sinun esimerkkisi vitamiinimainoksesta. Moni mainos antaa juuri sellaisen kuvan, että niiden pillereiden avulla jaksaa vaikka mitä. Entä sitten kaikki hemmetin "aktimelit" ja "aktiviat". Gggggrrrhhhh... Turhia, niin hemmetin turhia!!! Mikäli syö säännöllisesti ja järkevästi niin ei sellaisia tarvita! Gggrrrhh...

Meikäläisellä keittää taas pahasti. Soriii...

Sea - Olen nähnyt sen mainoksen vain kerran enkä ehtinyt oikein tajuta mitä siinä sanottiin. Nyt kävin katsomassa rfsu:n sivuilta tuotteen tiedot. Siellä sanotaan, että aine on geelimäinen eli ei vaahtoa. Sen ansiosta näkee mistä ajaa. Aha!
Siinä on muuten taas tuote jollaista kukaan ei olisi huolinut 20 vuotta sitten. Silloin riitti, kun poisti pahimmat rehotukset bikinirajasta. Nykyään on suorastaan muodikasta olla ns. "posliini". Voi tätä maailmanmenoa...

Anonyymi kirjoitti...

Luin postauksesi alun. Tv-maksu rahoittaa YLEn toimintaa, niillähän ei mainoksia ole. Kaupalliset kanavat saavat rahansa siitä, että myyvät mainosaikaa. Tuloja tuo jonkin verran myös kännykkä-äänestykset yms oheistuotteet.

Mainos taas on mainostajan maksettua markkinointiviestintää, jolla haluaa välittää viestinsä. Harvoinpa kanava varmaankaan sanoo, että tää teidän mainos on niin tyhmä, ettei oteta meille. Uskon, että kanava kuittaa rahat tilillensä ja on tyytyväinen.

Eräs

Anu kirjoitti...

Eräs - Kiitos paljon asiapitoisesta kommentista! Suutuksissani sotkin puurot ja vellit. Niputin maikkarin ja Ylen ohjelmat yhdeksi paketiksi.
Kun suutun ohjelmiin/mainoksiin niin en erittele mielessäni eri kanavia vaan manaan koko television ja siinä sivussa tv-luvankin.

Kiitos vielä kommentista. =)

Abana kirjoitti...

Jotkut mainokset ärsyttävät, yritän olla katsomatta niitä. Usea mainos on kuitenkin laadukkaampi kuin televisio-ohjelmat. Se se vasta ärsyttääkin.

Anu kirjoitti...

Abana - Minäkin sivuutan typerät (minun mielestäni) mainokset yleensä ihan vaan pienesti tuhahtamalla. Joskus sitten vaan alkaa pännimään ja pahasti.
Joistakin mainoksista tykkään ihan älyttömästi. Toisinaan huomaan etten edes ajattele mitä niissä mainostetaan, kun uppoudun niin täysin mahtaviin roolihahmoihin ja tarinoihin. Silloin voi jo miettiä onko mainos onnistunut mainostajan näkökulmasta katsottuna.

Kävijöitä 4.3.2010 alkaen